APA NAK KATE EK

Terima kasih di atas kelapangan anda semua yang sudi menjenguk di ruang maya blog ku yang xseberapa ini..Minta maaf kalau ada antara kata-kataku yang terkasar, tersalah ejanya, pasar bahasanya..Kalau ada cadangan dan idea yang dapat menceriakan ruang ini, bantuan anda amatlah diharapkan.

Tuesday 16 August 2011

Bijak..bijak...Rifqee Fayyadh makin bijak la...

Assalamualaikum kepada mereka yang sudi menjenguk..

Amatlah terkejut semalam 15 Ogos 2011/15 Ramadhan 1432h..anak kami Rifqee Fayyadh dapat cakap dengan jelas 2 perkataan..KATAK dan KAKAK..sangatla terkejut..

Mulanye perkataan KATAK @ KTK tu..(sori terpaksa guna singkatan coz amat penggeli ngan reptilia nih..) kuar masa dalam toilet rumah mertua..ade plak bekas shower kepunyaan anak buah Umar Rayyan tu bentuk n gambarnya adalah katak.. Fayyadh dok tunjuk2la benda tue.. So saya pun cakapla..KTk,diapun KTK!amat terpaku ketika itu, then saya ulang coz nak kompem betul ke ape yang disebutnye..huaa..betul3..

Lebih Kurang macamni la rupa KTK tu..
Walaupun KTK itu amat ku geli, tp xpe sangat teruja anakku menyebutnya dengan jelas..Then malam td pun kami pg Tesco Damansara untuk membeli belah barang2 dapur..Fayyadh as usual akan duduk dalam troli, bkn side seater tu..side letak barang..berdirila dia dalam tu dengan girangnyer.. Kemudian, adela lalu sebelah makcik nie..makcik ni senyum ngan dia..then boleh plak dia cakap KAKAK!makcik tu pun terkejut, kakak? pangkat nenek dah nak...hehe kami pun senyum jela. ishhh.. Anak ibu ni peramah lebih macam ayahnyer.. Tak habis kat situ, dalam lif nak naik ke rumah, adelah minah nie..diapun tengok minah tu..KAKAK..huhu..siap babai lagi biler kuar lif..

Lain-lain perkembangan sekarang yang Rifqee Fayyadh dah pandai...
- Jalan dengan agak laju
- Makan sepenuh mulutnya
- Nak susu akan tunjuk or hulur botol dia bagi kat kita soh buat
- Minum guna straw or guna cawan
- Salam dengan cium tangan
- Babai
- Panjat almari tv
- Kemas toys bila dah habis main..(suruh dia masukkan dalam bakul toys..)
- macam-macamla lagi..dari sehari ke sehari ada je perkara baru yang dia belajar n tau nak buat..
Ya Allah, aku memohon kepadaMu, agar Kau berikanlah sepenuh perlindungan dan keberkatan dalam setiap perjalanan, perkembangan anakku Rifqee Fayyadh ini. Jauhilah dari apa jua musibah, kesakitan, keburukan, kemudaratan dari anakku ini.. Aku memohon agar anakku ini membesar dengan sihat, ceria, bijak, sentiasa mengamalkan amalan yang mulia dan berguna..

Aminnnnnnnnnn..

Imam Muda Rifqee Fayyadh..AMINNN

2 comments: