APA NAK KATE EK

Terima kasih di atas kelapangan anda semua yang sudi menjenguk di ruang maya blog ku yang xseberapa ini..Minta maaf kalau ada antara kata-kataku yang terkasar, tersalah ejanya, pasar bahasanya..Kalau ada cadangan dan idea yang dapat menceriakan ruang ini, bantuan anda amatlah diharapkan.

Thursday 26 January 2012

INILAH RUMAH KAMI..

Assalamualaikum,

Entry awal tahun 2012 nie aku nak share pasal rumah kami sekeluarga yang baru je siap sepenuhnya hujung bulan Disember 2011. Dan kami baru je amik kunci pada 17 Januari 2012..Sangat terujanye aku dan suami bila menunggu saat2 nak pegang kunci rumah sendiri.. Rumah teres 2 tingkat ini terletak di Bandar Teknologi Kajang..Alhamdulillah..mungkin tertulis rezeki ini untuk kami apabila hanya tinggal dua unit je mase hubby ku pegi survey mase tue..

Inilah dia..

Buat masa nie rumah kami masih dalam proses penambahbaikan mane2 yang defect sket2 tue..then akan mula proses renovation untuk penambahan setting yang basic macam kitchen kabinet, wardrobe, grill, plaster ceiling n so on..so..berkemungkinan kami harap dapatla masuk rumah baru kami ni dalam bulan Februari nie jugak..paling lambat pun Mac..InsyaAllah..xpela asalkan segalanya berjalan dengan lancar dan teratur.. boleh dikatakan la inilah hadiah harijadi paling besar yang ku terima (bulan Mac nantila..di samping melangkahnye ke usia 30!! :-p)

Untuk proses pengisian dan dekorasi rumah ni akan menyusul lah nanti bila semua yang seharusnya telah diselesaikan..so insyaAllah akan aku update kan untuk entry tentang rumah kami ni di masa akan datang, InsyaAllah.

Sesungguhnya kami sangat bersyukur kehadrat Mu Ya Allah atas limpah rahmat dan rezeki yang Kau berikan ini..semoga rumah kami ini sentiasa diberkati, dilimpahkan dengan kasih sayang, kebahagiaan, keselamatan, kesihatan dan keharmonian yang berpanjangan, dan dijauhi dari segala keburukan, kemudaratan, kemungkaran..Aminnnn...

8 comments:

  1. ALhamdulillah. Tahniah Syi! Dah pindah update entry tau...oh ye...nanti proses deko2 pun update la ..nk tgk ! nk tgk ! :D

    ReplyDelete
  2. Hehehe..syukran2..insyaAllah..akupun xsabo nak deko2 umah..dah siap nnt aku update ek..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Alhamdulillah..InsyaAllah..rezeki Adlina akan menyusul jua nnt..mudah2an..amin..

      Delete
  4. wahhhh dah dapat kunci!!! best nyerrrrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaah..skarang tgh tggu dorg touch up mane2 yg problem sket2 tue..then tggu next action utk rnovate n masuklah..

      Delete
  5. waaaa awk beli phase 1 ye? kita beli phase 2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohyeke..mesti xsabar nk masukkan..welcome to hillpark la nnt..dijangka biler masuk?

      Delete