APA NAK KATE EK

Terima kasih di atas kelapangan anda semua yang sudi menjenguk di ruang maya blog ku yang xseberapa ini..Minta maaf kalau ada antara kata-kataku yang terkasar, tersalah ejanya, pasar bahasanya..Kalau ada cadangan dan idea yang dapat menceriakan ruang ini, bantuan anda amatlah diharapkan.

Wednesday 3 August 2011

Lambatnye nak gaji...

Assalamualaikum..

Saje nak crite pasal benda yang 'koman' ni ha.. Hari ni baru 3hb..tengok2 balance dlm bank dah mcm xboleh nak toreh lagi dah memandangkan ada lebih kurang 20 hari lagi utk gaji sekian bulannya. Walaupun puasa xde belanja makan, tapi tetap gak kuar duit utk beli juadah berbuka or barang2 rumah yang ada saje yang kurangnya. hehehe..

Yer..Bulan puase ni jugakla banyak duit keluar utk buat persiapan raya. Untuk peringkat awal2 puasa ni, aku tengah prepare barang2 nak buat kuih..Yess.Excited! Kuih apela nak dibuat tu yer? Ha.. Tunggu kemunculannya nanti biler operasi menguli tepung dah bermula ok!

So berbalik pasal gaji tadi, tulah nak ceritanye.. baru masuk minggu kedua gaji dah tinggal takat2 hidung. huhu.. Tolak dengan wajib bayarnye pun dah tinggal separuh ye x? Then bakinya yang dah banyak guna untuk beli barang2 umah, keperluan anak, barang2 nak masak (walaupun x berbuka kat umah) n termasuk jugakla barang nk wat kuih tadi tu. Dan ada jugakla sebahagiannya kena ketepikan untuk bayo order kuih2, tempah baju raye. Aduhai...

Ape nak dikate..menghitung hari la jawabnye..Bertahan!InsyaAllah mampu bertahan dalam masa 20 hari lagi..hikhik.. Harap2nya adalah durian runtuh ke pape datang dalam masa2 ni yer..(Mulalah nak pikir yang ntah pape..;-p)

2 comments:

  1. sama la ngan kite ni..naik malas nak cek akaun sbb dah tau dah tgal ciput je...hehehe..pengorbanan nak membesarkan anak kann..hehehe

    ReplyDelete
  2. betul..kema thn petama la nak rayakan anak yer..mmg excitednye lebihla..sket2 baju anak kalo kuar shopping..huhu

    ReplyDelete