APA NAK KATE EK

Terima kasih di atas kelapangan anda semua yang sudi menjenguk di ruang maya blog ku yang xseberapa ini..Minta maaf kalau ada antara kata-kataku yang terkasar, tersalah ejanya, pasar bahasanya..Kalau ada cadangan dan idea yang dapat menceriakan ruang ini, bantuan anda amatlah diharapkan.

Friday 22 July 2011

Sambutan Hari Jadi Hero Tersayang...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia..

Coretan kali ni nak cerita pasal birthday anak kami yang tersayang, Rifqee Fayyadh bin Rasyidi yang pertama..Masa hari jadinye 31 Mei 2011, aku bawak Fayyadh ke opis..hehehe..Coz nk balik half day n celebrate our lovely son birthday. Kami bawak pergi jalan-jalan di Mines.Tempat enjoy ibu dulu masa time study di UPM dulu..Lame dah tak pegi..Seronok dia dapat main kt tempat games yang masuk token tu. Habis RM5 aku tukar token nak bagi fayyadh enjoy main..paling dia suka main game kereta la sebab dapat pegang stereng!Hehehe.. Then kami bawak tengok ikan kt sungai dalam Mines tu.. Makin besar ikan2 tu..

Sebenarnya, bila anak kami ni masuk je setahun dah berapa kali acara potong kek dibuat..hehehe.. Punyala seronok kan anak pertama dah setahun.. Pertama kali sambutan dibuat di rumah Keramat, umah parentsku..Masa ni adik aku yang dok kat Sintok pun mai balik KL.. Mase ni Fayyadh dapat hadiah kasut dan seluar Ben10 dari Opahnya n pelampung ikan jerung (pelampung ke ek?ala yang tumbuk2 tu dia tegak balik..hahaha) dari abg thaqif, lovely cousin..terima kasih..
Kek perisa mangga dibeli di Cake Sense, Taman Tun Dr Ismail
Fayyadh sibuk dengan kasut baru mase ni
tayang kasut baru yang Opah bagi..pic with Mior Thaqif

Ikan jerung pemberian Abg Thaqif..
Then sambutan kedua buat di rumah nenek Fayyadh di Sg. Penchala..Uncle Am sponsor kek..dari Baskin n Robin (betul ker ejanya?)..Inila kali kedua Ibu merasa makan kek dari BnR ni Fayyadh..Kek ni dipilih n dibeli oleh Aunty Izzah..Thanks guys.. Masa ni Fayyadh dapat hadiah sandle Nike dari Abg Umar..smart!(sori gambar tak sempat nak amik..) tenkiu..

Nyum,nyum..sejuknye kek eskrem..

Tiup Fayyadh lilin tu..
Dan untuk kali ketiga kami buat masa Family Day di PD Sanctuary, Port Dickson 9 Julai 2011 baru-baru ni..memikirkan ramai saudara-mara yang akan berkumpul, buatla potong2 kek..kek dibeli n dibawa dari KL oleh Paklang nyer..terima kasih.. Masa ni Fayyadh dapat hadiah lagi dari Abg Thaqif iaitu Banner kecik dan Baju Panda yang comel..Opah pun bagi lagi baju Tshirt kaler oren n belang2 hitam.. Masa ni sambutan birthday buat untuk sedara2 yang lahir bulan Julai termasuklah Hubby Tersayang, Ayah Fayyadh, Rasyidi Mohd Tahir..dan kebetulan juga esoknya 10 Julai adalah Anniversary kami yang ke-2..So sebelum turun ke PD malam sebelumnya aku sempat jugakla buat kek brownies utk sambutan ini..tapi ade sket masalh teknikal, jadi dalam tak jadila kek nyer..ini dia...
Kek hasil pertamaku dengan oven baru..:)

dua kek skali..utk sambutan dengan Hubby n 2nd Annivesary

Happy Belated Birthday Fayyadh, Happy Becoming Birthday Hubby..
Sian anak ibu xsihat masa nie..:(

Dan...Sambutan yang besar2an nye diadakan pada 17 Julai 2011 baru-baru ni..buat di umah nenek lagi sekali bersekali dengan sambutan doa selamat menyambut Ramadhan yang bakal menjelma tak lama lagi..Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar, makan pun cukup, persiapan lain pun teratur..aku masak sendiri dengan bantuan yang sangat kuat dari Ibu Mertuaku, biras2 - Kak Izzah n kak Lin, adik2 Ipar - Ain n Anis.. Menu adalah mee n mihun sup, kuih2 yang juga dibawa oleh Mama ku..n dari kak Ton..n tak dilupakan adik beradik ipar jugak yang membantu menghias dan meniup belon yang banyak..Tema aku untuk birthday ni adalah Lovely White..yes ada jugak sambutan..sangat terharu.. Kek yang ditempah adalah kek dari Cupiecupie Cake iaitu My Bff Maszmerah..thanks alot..sangat berpuas hati dengan apam polkadot, cupcake n major kek utk anak kami.. terima kasih semua yang membantu, yang datang memeriahkan majlis n yang bagi hadiah2..
Banner yang ditempah khas dari Utara..Thanks to Acik Adik, Pakngah Mior n abg Thaqif

Apam polkadot untuk goodies
Kek ditempah dari My BFF Maszmerah..nyummy..n colourful

Baju Kostum Panda hadiah dari Abg Thaqif
Fayyadh dengan kawan..Hai Hadif, terima kasih datang ye!
Antara yang datang n mengikut tema..sayang korang

Rifqee Fayyadh dan Adam Irhami..Feminot generations!
Feminot's Family..kekurangan sefamili lagi..

Antara hadiah yang fayyadh dapat..terima kasih semua:)
Akhir kata..terima kasih di atas segala-galanya kepada semua yang terlibat..dan untuk anak ibu Rifqee Fayyadh..Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, sihat waalfiat sentiasa, menjadi anak yang Soleh, beriman dan anak yang baik..menjadi anak yang berguna di masa akan datang..semoga perjalananmu sentiasa dilindungi olehNya dan diberkati...sayang Rifqee Fayyadh..muaahh...

4 comments:

  1. Aku rasa aku pun nak beli oven..tak terbeli2..hahaha...ada masa ke nak masaknye..mmg bercita2 nak buat kuih raya la bagai...tapi takut tak sempat je nak buat...kih3x...

    anyway Happy birthday Yadh...Acik Yang pun ada buat entry birthday yadh...try la baca..kih3x..

    http://cikpuanqeqeen.blogspot.com/2011/07/birthday-fayyadh.html

    ReplyDelete
  2. Hehe..belikan jer weh..insyaAllah lambat2 pun akan guna jugak..memang akan excited bile ade oven..lagi syiok kalo 2in1 ngan microwave tu..tp rege dia pun syiok gakla..tengkiu jenguk belog aku..

    ReplyDelete